Veelgestelde vragen

X-Radio

Probeer de X-Radio opnieuw op te starten door de aan-uit knop te gebruiken. Als dit niet werkt, haal dan de stekker uit het stopcontact en steek deze er na een paar seconden weer in.

• Treden er problemen op bij het selecteren van een Music Channel? Wacht een paar minuten en probeer het opnieuw.

• Als de Music Channels uitvallen, is je internetverbinding waarschijnlijk niet beschikbaar.

Navigeer naar het menu-item Card en selecteer een back-up Music Channel.

Ga naar het menu-item Settings en kies vervolgens voor Test Audio. Druk op ENT. Je zou nu een aantal testtonen moeten horen.

Als dit niet het geval is, controleer dan je versterker. Is de juiste bron (source/input) geselecteerd en staat het volume op normale sterkte? Voer indien nodig nogmaals de Test Audio procedure uit.

Ga naar het menu-item Channel en selecteer het muziekkanaal opnieuw. Als dit niet werkt, wacht dan enkele minuten en probeer een ander muziekkanaal.

Wordt de tijd op het scherm van de X-Radio weergegeven? En is de tijd juist?

Nee? Druk dan op het menu. Ga naar rechts met het pijltje totdat je bij Settings komt. Druk op Enter. Scroll naar Get Time. Zorg ervoor dat de juiste tijd is ingesteld.

De X-Radio kan geen verbinding maken met onze servers of is vertraagd. Controleer de internetverbinding en start de X-Radio eventueel opnieuw op.

Bij het wisselen van Music Channel, kun je het beste voor Channel kiezen. Als je voor Card kiest, zullen er slechts een beperkt aantal liedjes beschikbaar zijn. Controleer je internetverbinding.

X-Radio Pro

Het is mogelijk dat de X-Radio Pro ’s avonds is uitgeschakeld. Wanneer je op de aan/uit-knop drukt, zal het scherm oplichten. Hoewel het lijkt alsof er niets gebeurt, wacht ongeveer een minuutje. Je zult dan merken dat het apparaat opstart. Ons advies is om het apparaat ingeschakeld te houden en een XMS-planning in te stellen (waarmee de X-Radio Pro automatisch stopt en start).

Het lijkt erop dat het apparaat zijn XMS-planning heeft verloren, waarschijnlijk door het ontbreken van een werkende netwerkverbinding gedurende meer dan 2 dagen. Desondanks kun je altijd handmatig een channel inschakelen. Ook is het mogelijk om het apparaat te resetten door het eenmaal van de stroom te halen en vervolgens weer aan te sluiten voor een oplossing.

Music Station

Controleer eerst of het Xenox-logo aan de bovenkant van de Music Station knippert of brandt. Indien ja, is er waarschijnlijk een probleem met de versterker of het mengpaneel. Indien nee, neem dan contact op met de helpdesk.

Nee, het is slechts mogelijk om één account te koppelen, maar je kunt wel met je huidige account op verschillende apparaten inloggen.

Music Station Pro

Dit zijn de nummers die je zelf via XMS toevoegt. Heb je geen toegang tot XMS? Informeer dan bij onze Sales Managers naar de mogelijkheden.

Music Manager + Music / Media Manager

Zorg ervoor dat je het touchscreen altijd als eerste inschakelt. Als je eerst het muzieksysteem aanzet, zal het touchscreen niet werken.

Onze Music (& Media) Managers worden dagelijks opnieuw opgestart (rond 5 of 6 uur ’s ochtends), zodat het systeem elke dag optimaal zal presteren. Mocht dit niet gewenst zijn, neem dan contact op met onze helpdesk.

Om je zoekervaring te verbeteren, kun je de opties voor wereldbol- en wildcard aan- of uitzetten. Als je online zoekt, is het mogelijk dat het nummer al is gedownload en daarom niet in de online database beschikbaar is. We raden ook aan om altijd het standaard zoekvenster te gebruiken. Houd er rekening mee dat je zoekopdracht exact moet overeenkomen. Let op: we kunnen geen spelfouten filteren.

Zeker! Lokale bands en artiesten kunnen hun nummers aan jouw systeem toevoegen door MP3-bestanden aan te leveren. Daarna kun je deze bestanden eenvoudig uploaden via XMS en in je systeem indelen. Als je geen toegang hebt tot XMS, aarzel dan niet om contact op te nemen met jouw contactpersoon. Als je niet bekend bent met het proces, kun je altijd een afspraak maken met onze helpdesk voor een uitleg over XMS. Neem hiervoor contact met ons op via helpdesk@xenox.nl.

Ja, dat is zeker mogelijk. Gebruik hiervoor onze Remote Control-app. Deze optie is standaard beschikbaar op je systeem vanaf het type MK5. Download de app via de Play Store of de App Store en neem contact op met de helpdesk om je systeem in te stellen.

Nee, ons systeem beschikt niet over een aanpasbare equalizer. Wel kun je het volumeniveau van het systeem instellen op 0, -3 of -6 dB. Deze instellingen zijn te vinden onder het kopje Volume.

Sommige nummers hebben een lang intro of een lang outro. Wanneer het volume laag staat (bij achtergrondmuziek), kan het lijken alsof er stilte valt. Kijk of je kunt zien dat de track doorloopt op de apparatuur. Als dit niet het geval is, controleer dan de fade-instellingen. Zorg ervoor dat de fade-duur nooit korter is dan het fade-begin.

Controleer eerst of de channels groen zijn als u ze gebruikt. Een groen label geeft aan dat ze volledig gedownload zijn. Als ze rood zijn, moet het betreffende channel worden aangevuld. Houd er rekening mee dat er channels zijn met zowel hoge als lage rotatie. Sommige channels bevatten dus meer herhalingen dan andere. Als je advies nodig hebt, neem dan contact op met de muziekredactie.

SMP | Spotlight Media Player

Als alles correct is ingesteld in XMS, kan het toch enige tijd duren voordat de wijzigingen op de SMP (Spotlight Media Player) worden weergegeven. De snelheid kan variëren, maar verwacht niet dat het binnen 5 minuten wordt bijgewerkt 😉. Als de playlist al geruime tijd is aangepast en nog steeds niet verschijnt, controleer dan je netwerkverbinding. Als je er niet uitkomt of advies nodig hebt, neem dan contact op met de helpdesk.

Controleer of de tv is ingesteld op het juiste kanaal. Probeer ook de stroom van de media player een keer los te koppelen en weer aan te sluiten.

Het kan zijn dat er momenteel geen playlist wordt afgespeeld. Controleer je XMS-planning en let ook op items die alleen gedurende een specifieke periode mogen worden afgespeeld.

XMS | Xenox Management Systeem

Ga naar xms.xenox.nl

Klik in plaats van op Inloggen te klikken op de knop Wachtwoord vergeten. Hiermee kun je je wachtwoord opnieuw instellen. Vul het e-mailadres in dat bij Xenox bekend is in het daarvoor bestemde veld en klik op Stuur reset wachtwoord e-mail. Binnen enkele seconden ontvang je een tijdelijk wachtwoord op het opgegeven e-mailadres.

Klik op het profielicoon rechtsboven in het scherm. Klik vervolgens op Wijzig wachtwoord. Er verschijnt een pop-up venster waar je het wachtwoord kunt aanpassen.

Indien je geen e-mail hebt ontvangen, controleer dan eerst je spam-map voordat je contact opneemt met de helpdesk.

 

Wanneer er geen visueel materiaal zoals videoclips, moodvideo’s en/of karaokeclips in het zoekvenster wordt getoond, kunnen daar verschillende redenen voor zijn:

  1. Abonnementsvorm: Mogelijk heb je bij de aanschaf van je systeem alleen een Audio-abonnement afgesloten, zonder een Music- & Media-abonnement.
  2. Beschikbaarheid van karaoke: Als je muziekclips ziet maar geen karaokeclips in de Xenox-database, heb je mogelijk wel een Video-abonnement, maar heb je geen Karaoke-uitbreiding aan je abonnement toegevoegd.

Om de wijzigingen die je in XMS hebt doorgevoerd op je Xenox-systeem toe te passen, is een actieve internetverbinding vereist.

Afhankelijk van de activiteit op de Xenox-server kan het even duren voordat alle aanpassingen zijn verwerkt. Klik op de vestiging waar de wijzigingen niet zijn doorgevoerd en klik vervolgens op het logboeksymbool. De systemen worden nu op alfabetische volgorde weergegeven en gemarkeerd met een groene of rode stip. Een groene stip betekent dat het betreffende apparaat de afgelopen 3 dagen online is geweest. Als er echter een rode stip wordt weergegeven, betekent dit dat het systeem langer dan drie dagen geen verbinding heeft kunnen maken met internet/de Xenox-server.

Controleer in dit geval de werking van de internetverbinding van je systeem. Als de internetverbinding correct functioneert, controleer dan of bepaalde internetpoorten in je router zijn geblokkeerd.

Let op: Als je Xenox-systeem gebruikmaakt van Livesync, is een 1GB-switch vereist om een stabiele gegevensoverdracht te waarborgen.

Als je wijzigingen aanbrengt in XMS, dien je eerst naar een ander gedeelte op de site te gaan om ervoor te zorgen dat de wijzigingen in de box worden opgeslagen. Als je de browser sluit of open laat staan, worden de aanpassingen niet bewaard. (Houd er rekening mee dat er een kleine vertraging kan optreden tussen het opslaan en het doorvoeren naar het muzieksysteem.)

Als het druk is op de server, kunnen de items langer op ‘verwerking’ blijven staan. Sommige foto’s of video’s kunnen echter niet worden verwerkt vanwege hun resolutie. De beste resolutie is Full HD (1080p) of 1920×1080. Onze Music- en Media Managers zullen altijd 1024×786 verzenden. De helpdesk kan de verwerkingsstatus resetten.

Een playlist zal altijd in volgorde worden afgespeeld zodra deze wordt gestart. Een Audio Box wordt altijd in willekeurige volgorde (shuffled) afgespeeld.

Remote Control app

Het e-mailadres dat je gebruikt, is niet ingesteld in het systeem. Bel de helpdesk voor ondersteuning hierbij (maximaal 1 e-mailadres per systeem). Je kunt echter met hetzelfde account op een onbeperkt aantal apparaten inloggen.

Als je je wachtwoord niet meer weet en ook geen e-mail ontvangt bij de optie wachtwoord vergeten, neem dan contact op met de helpdesk. Zij kunnen een nieuw wachtwoord voor je instellen.

Zorg ervoor dat het systeem online is en dat je telefoon een actieve internetverbinding heeft. Als beide in orde zijn, kan het zijn dat de app lang in stand-by heeft gestaan of dat er een grote afspeellijst actief is. Probeer de app te sluiten en opnieuw te openen. Voeg een wijziging toe aan de afspeellijst, zodat deze wordt vernieuwd.

Selector app

Controleer allereerst of het muzieksysteem online is. Hebben de gasten de locatievoorziening ingeschakeld? (Deze is vereist vanwege de inlogbereik-instelling.) Houd er rekening mee dat als je de Selector net hebt geactiveerd, het even kan duren voordat dit zichtbaar wordt in de app.

De Selector-app werkt op basis van coördinaten en een inlogbereik, welke aangepast kunnen worden door de helpdesk. Bovendien kun je binnen de Selector-functie op je systeem ervoor kiezen dat gasten alleen op specifieke boxen kunnen stemmen (zie Instellingen Selector).